maandag 1 september 2014

Dag 1, Amsterdam-Washington DC

En de zusjes zijn weg. We waren om 8.30 op Schiphol. Vervolgens sloten we ons aan bij de rij voor het inchecken bij United. Door een vriendelijke dame werden wij er op gewezen dat de rij niet daar begon, maar dààr (wijzend in de verte). Ik kom toch wel regelmatig op Schiphol, maar zo'n lange rij had ik nog nooit gezien. Dus maar even koffie gehaald. Na het inchecken konden we aansluiten voor de paspoortcontrole. En, nee, dat is niet de Douane, maar de Kmar, dat wilde ik even kwijt:)
Nog even een broodje gegeten, zus heeft nog een luchtje gekochten toen konden we aansluiten in de rij voor de security. Al met al hebben we dusdanig lang in de verschillende rijen gewacht dat we meteen aan boord moesten.  

We vertrokken met een lichte vertraging. Na een tijdje werden we gevoederd. We konden kiezen uit chicken or vegatarian. Ik wilde vragen of het om een plofchicken ging, maar zus vond dit niet goed. Dus hebben we maar voor vegetarisch gekozen. En natuurlijk ons eerste glaasje wijn van de vakantie! (dat er maar nog vele mogen volgen).
Ondanks de kleine vertraging zijn we op tijd geland. Vervolgens hebben we meteen de auto opgehaald. Het is een Nissan Murena (of zoiets) geworden, oftewel weer een lekker ruime SUV. Helemaal lekker!
Met Willem (de meneer in de tomtom) was het hotel in het centrum van DC snel gevonden. Helemaal chique, en alles kost dus vreselijk veel geld, WIFI, parkeren, een drankje, enz. We blijven hier maar twee dagen, dus daar komen we ook wel over heen.
Gezien het tijdsverschil waren we wel moe, maar we hebben ons vermand en zijn de stad ingetogen. Eerst naar het Lincoln Memorial en toen via de Mall, langs alle monumenten, naar het Witte Huis. Dat was niet naast de deur en uiteindelijk keken we niet zo fris meer uit onze ogen. We hebben toen maar besloten weer richting het hotel te lopen. Daar hebben we nog een hapje gegeten en een glaasje wijn gedronken.

Inmiddels is het 3 uur Nederlandse tijd, en ik val om. Lekker naar bed dus! Zus en ik hebben voor het slapen gaan nog even de evergreen "dans jij de hele nacht met mij"  gezongen, en toen ging het licht uit.

Hoe Secret ben je als je het op de auto zet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten