vrijdag 5 september 2014

Dag 7: Outer Banks - Atlantic Beach NC

Na ons bacchanaal van gisteren hebben we het vanochtend rustig aan gedaan. Om 10 uur vetrokken we vanuit ons hotel richting onze minicruises (oké,  voor de pietlutten, het zijn veren). We hadden in het hotel de minicruise van Ocracoke naar Cedar Island geboekt. We moesten daar om half drie zijn, dus we hadden alle tijd (dachten we).
Ik wilde Roanoke Island bezoeken, maar op een of andere manier zijn we daaraan voorbij gereden. We kwamen bij Hattaras Island en daar begon onze eerste minicruise. Deze bleek een uur te duren, en daar had ik helemaal niet op gerekend. Bovendien  moesten we ook nog eens bijna een uur wachten omdat we net een boot gemist hadden. Toen werd het plotseling toch nog krap. Het fijne aan deze minicruise was wel dat het helemaat gratischjj was, en dat spreekt ons natuurlijk aan.

Oh ja, we hebben ook nog een vuurtoren bezocht.

Dat was hartstikke leuk,  want er was net een rangerpraatje (in nationale parken geeft een ranger vaak uitleg over het park, meestal erg leuk).

Ook deze was weer interessant, over hoe de eilanden na elke storm veranderen.
Enfin, onze eerste minicruise was erg prettig. Heerlijk weer en erg mooie uitzichten. Ik ben gek op boten, zus ook, dus we hadden het prima naar onze zin. Nog wel de avances van een vreemde knakker af moeten wimpelen, maar dat mocht de pret niet drukken.

Toen we weer aan wal stonden  moesten we ons dus haasten naar onze volgende minicruise.  We moesten daar om 14.30 zijn, en we kwamen om 14.28 aan. Bleek de boot helemaal niet volgeboekt te zijn. We hadden ons dus niet hoeven haasten. Na een kwartiertje konden we aan boord. Ik moet zeggen, het was een beetje een tegenvaller. Ten eerste moesten we er grof geld voor neertellen, de overtocht van 2 uur en 15 minuten koste wel 15 dollar! Het animatieteam stelde niet veel voor en het zwembad hebben we niet gevonden.

Toen kwamen we aan op Cedar Island. Tja, wat kan ik daar van zeggen, veel is het niet. Dus we zijn maar snel op zoek gegaan naar een hotel.  De eerste was volgeboekt, maar ze hebben ons naar een ander hotel verwezen waar wel plaats was. Inmiddels was het al zeven uur en we hadden geen zin meer om uit eten te gaan. We zijn toen naar een supermarkt gereden waar we en fles rosé en een zak chips met een hele grote pot dipsaus hebben gekocht. Die zitten we nu soldaat te maken. Ik geloof dat in onze "snack"  meer calorieën zit dan in een avondmaaltijd. Maakt niet uit, in de vakantie tellen calorieën niet!