vrijdag 25 juli 2014

De voorbereiding

Eind augustus (2014) is het weer zover en gaan de zusjes weer samen op pad. Gelukkig hebben we nooit ruzie over naar welk land we nu weer eens op vakantie gaan. Moeders zucht altijd: "gaan jullie nou alweer naar Amerika?".  Tja, wij vinden het gewoon een geweldig vakantieland.
Dan moet er alleen nog bepaald worden welke roadtrip we gaan maken. We doen elk jaar een andere route, behalve deze keer. We gaan onze roadtrip uit 1999 proberen te herbeleven. Minus Floyd dan, want in 1999 zijn we letterlijk van ons pad afgeblazen door orkaan Floyd.
We hadden allebei wel weer eens een keer zin in een vakantie met veel strand. Daarnaast konden we ons niet zoveel meer herinneren van onze trip uit '99. Het vreemde is dat zus en ik altijd ons hele andere dingen herinneren van onze vakanties. Wil je dus weten wat we gedaan en gezien hebben, dan moet je het aan ons beiden vragen (vandaar ook de blog, ons geheugen wordt er niet beter op).  Ik kon me Washington niet goed meer herinneren, maar ik heb een foto die bewijst dat ik er ben geweest.
           Met uitzicht op het Washington Monument (gelukkig ben ik nog net zo knap als 15 jaar geleden).

DE ROUTE
We beginnen in Washington DC en eindigen in Orlando. Dat is het enige wat vast ligt. Voor de eerste twee en laatste nacht hebben we hotels geboekt. De rest zien we onderweg wel. Wat zo ongeveer, bij benadering, plus minus, ijs en weder (en orkanen) dienende de plaatsen zijn die we aan willen doen zijn de volgende: We willen van DC richting de Skyline Drive. Vervolgens richting de Historic Triangel en Colonial Williamsburg bezoeken. Daarna naar de Outer Banks en via Myrtle Beach, Charleston afzakken richting Orlando. Daar gaan we zeker ons favoriete park bezoeken: Sea World. Onze favoriete attractie is de "helicopter" rit. We zijn er nu al zo vaak geweest dat we de tekst uit  ons hoofd kennen, maar we schrikken toch elke keer weer wanneer de helicopter door het ijs zakt, haha.
De Smokey Mountains en Savanna slaan we over, daar zijn we vorig jaar geweest.
Onder weg willen we alle tijd nemen om eens een dagje naar de mall of naar het strand te gaan. We hebben vakantie en willen geen strak schema opstellen. Indien we wat missen komen we over 15 jaar nog wel eens een keertje terug (met rollator).

DE VLIEGTICKETS
Ik heb weer aardig zitten googlelen. Meestal kopen we de tickets bij de maatschappij zelf, maar dit keer had WTC opeens een hele leuke aanbieding (ik mag wel zeggen een héééle leuke aanbieding). Meteen toegeslagen, gelukkig maar, want de volgende dag waren dezelfde tickets opeens per stuk 200 euris duurder. We vliegen rechtstreeks op Washington Dulles. Vanuit Orlando vliegen we via Chicago terug naar Amsterdam. Op zich niet zo'n gunstige route, maar dat nemen we graag voor lief voor die prijs.

DE AUTO
Ook hier weer talloze websites afgestruind. De laatste paar jaren bij usareisen.de geboekt, maar nu kwam Alamo Brits er veel goedkoper uit. Dat scheelde een aardige zak met geld. We moeten wel drop-off kosten betalen, maar aangezien we goed bespaard hebben op de autohuur en vliegtickets betalen we dat lachend (nou ja). We hebben net als de vorige jaren een midsize SUV gehuurd. Tot nu toe kregen we elk jaar een grotere auto. Vorig jaar hadden we een Jeep Grand Cherokee.  Dat moet een keer fout gaan en krijgen we daadwerkelijk een midsize SUV mee. Geen probleem, dat is altijd nog groter dan mijn Twingo (denk ik).
Normaliter nemen we bij aankomst een hotel op het vliegveld en halen we de volgende dag de auto op. Meestal zijn we niet meer zo okselfris na zo'n lange vlucht met meestal nog een overstap ook. Aangezien we nu een rechtstreekse vlucht hebben en al om ca. 14.00 uur aankomen, halen we meteen de auto op en rijden we naar ons hotel in het centrum van DC.

DE HOTELS
Zoals gezegd hebben we alleen de eerste twee en de laatste nacht een hotel geboekt. In DC logeren we twee nachten in het Renaissance hotel vlak bij Washington Circle Park. Dit is op loop afstand van het Witte Huis. In Orlando zitten we in het Holliday Inn Express aan International Drive. Hier zit je ook op loopafstand van allerlei leuke restaurants.
Voor de rest zien we wel onderweg. Nog nooit in onze auto hoeven overnachten:) We zijn niet van de goedkope motels. Één keer hebben we in een Motel 6 geslapen. Dit is al hééél lang geleden, maar ik heb er nog steeds nachtmerries van. Onze voorkeur gaat uit naar ketens als Holliday Inn en Hampton Inn.
Als we onderweg op zoek gaan naar een hotel zoeken we er meestal één uit met restaurant(s) op loopafstand zodat we een drankje bij het eten kunnen drinken. Voor ons geen DUI!