zondag 7 september 2014

Dag 9: Myrtle Beach-Charleston

We hadden een hotel zonder ontbijt, dus na gedoucht te hebben gingen we daar eerst naar op zoek. Op loopafstand van het hotel zat een leuk restaurant met uitzicht op zee.  Heerlijk ontbeten,  een lekker omelet met champignons,  spinazie en kaas. Genoeg calorietjes om er weer even tegen te kunnen.  

En toen hadden we een klein luxe probleem. We wilde naar de mall, maar die ging op zondag pas om 12 uur open. En het was pas 9 uur. Ik kwam op het lumineuze idee om naar de Walmart te gaan, die zijn vaak 24 uur open. Willem had al snel een supercenter gevonden. 

Je kijkt er je ogen uit! Het is zò groot en de keuze is reuze. Ik heb weer aardig ingeslagen, de prijzen zij idioot laag ( sorry, uitgebuite werkers!).

Daarna gingen we op zoek naar de mall. Deze heet Coastal Grand mall. Willem kende alleen de Coastal mall. Wij daarheen, en deze bleek alles behalve grand. Er was alleen een soort goedkopere Wibra/Zeeman, maar dan voor echt arme mensen. Na wat navraag hebben we uiteindelijk de Coastal Grand mall gevonden. Het voordeel van al dat gezoek was dat het inmiddels 12 uur was. Helemaal goed geregeld dus. Er moest natuurlijk weer gegeten worden, het aantal calorieën dat we per dag naar binnen werken is echt bizar, maar wel erruug lekker!

Daarna zijn we richting Charleston gereden. Morgen willen we Boone Plantation en het historische centrum bezoeken. We hebben een heerlijk hotel gevonden. De Holiday Inn Express, èèn van mijn favoriete ketens. We blijven hier twee dagen. We hebben bij een fantastisch restaurant gegeten op loopafstand. We konden dus weer lekker een flesje rosè bij het eten bestellen. Het eten was er verrassend goed. Zus wilde ongezien met de kok trouwen.


Oh ja, ik schrijf de stukjes  's avonds op mijn tabletje, vergeef me dus mijn schrijffouten,  dat komt later wel goed.

1 opmerking:

  1. He zusjes, wat een heerlijk reisje maken jullie tot nu toe! Er zitten weer een paar mooie tips in die op mijn "verlanglijstje" komen te staan. Hebben jullie al een extra koffer aangeschaft voor alle ingeslagen waar? Enne, er moet (nog) meer gedronken worden hoor, tot nu toe heb ik er nog maar een paar fofo's mee gezien....Trouwens, met je schreiffauten valt het wel mee; ik heb nog nergens kromme tenen van gekregen! Veel plezier nog. Gr Caroline

    BeantwoordenVerwijderen